Maak kennis met enkele iconische personages uit het Paddenstoelenrijk!
De held van het Paddenstoelenrijk. Mario is altijd vrolijk en springt er direct uit met zijn blauwe overall, rode petje en bekende snor.
Hij is een trouwe vriend van prinses Peach en iedereen in het land kent hem en zijn broer Luigi vanwege hun moedige daden.
Mario kan sportief gezien ook prima uit de voeten, zoals met tennis, golf, honkbal, voetbal en zelfs kartracen. Hij kan het allemaal! Hij is loodgieter van beroep, maar is eigenlijk van alle markten thuis.
Hij zet zijn uitmuntende sprongvaardigheden en diverse power-ups in om zijn aartsrivaal Bowser te verslaan.
Toad woont in het Paddenstoelenrijk en werkt in dienst van prinses Peach. Toad heeft rode stippen op zijn hoofd, maar hij heeft ook soortgenoten die andere kleuren hebben.
Toad is ontzettend opgewekt en trouw. Hij doet zijn uiterste best om Mario en Luigi te helpen om het Paddenstoelenrijk te beschermen tegen Bowser, zelfs als hij daardoor zelf in gevaar komt.
Waluigi doet er alles aan om Mario en Luigi de baas te zijn, al is het alleen maar om ze te irriteren. Zijn lange armen en benen komen goed van pas in allerlei sporten.
De koning van de jungle draagt zijn kenmerkende rode stropdas met zijn initialen erop.
Donkey Kong gooit met het grootste gemak met enorme tonnen en is zo sterk, dat de grond trilt als hij erop slaat.
De trouwe vriend en metgezel van Donkey Kong Hij is te herkennen aan zijn rode shirt met gele sterren en rode petje.
Hij is lang niet zo sterk als Donkey Kong, maar is ontzettend behendig en kan geweldig springen. Hij is razendsnel en helpt DK bij het beschermen van zijn bananenvoorraad.