Welkom in de wereld van Monster Hunter, waar je je lot volledig in eigen hand hebt. Neem de wapenen op en bevecht tientallen wrede monsters – alleen of met vrienden.
Download een gratis software-update om los van de tv en met jagers uit andere regio's te kunnen spelen. Ontdek meer in het Voor de Wii U-gedeelte.
In Monster Hunter kun je op maar drie dingen vertrouwen: je uitrusting, je teamgenoten en je vaardigheden. Monsterjager word je niet zomaar, maar voor degenen die gehoor geven aan de oproep liggen er honderden uren aan meeslepende avonturen in het verschiet. Creëer je eigen krijger en ga samen met hem of haar op een ongelofelijke reis.
Maak naam door honderden opdrachten te voltooien, die je krijgt van het gilde in Moga Village. Hier leer je de fijne kneepjes van het vak, ontdek je welke van de beschikbare wapens je het beste ligt, en begin je met het verzamelen van de materialen die je tijdens je avontuur nodig zult hebben.
De gevechten in Monster Hunter 3 Ultimate zijn intens en verlopen razendsnel. Zorg dus dat je je hoofd erbij houdt als je je prooi in de ogen kijkt. De optionele nieuwe Target Camera maakt het met een simpele druk op de knop makkelijker om je snel op naburige monsters te richten.
Elk van de twaalf soorten wapens (Hammer, Dual Blades, Lance, Gunlance, Long Sword, Great Sword, Heavy Bowgun, Light Bowgun, Hunting Horn, Bow, Switch Axe en Sword and Shield) heeft voor- en nadelen. De Hammer is langzaam maar vernietigend, terwijl de Dual Blades ideaal zijn voor behendige jagers die de voorkeur geven aan snelle, gestileerde aanvallen. Je kunt je uitrusting aanpassen voor je vertrekt, dus bewapen jezelf goed voor de opdracht die je te wachten staat.
Monster Hunter 3 Ultimate bevat een uitgebreide en meeslepende spelstand voor één speler, maar als je samen speelt met een paar van je vrienden, gaat er een compleet nieuwe wereld voor je open. Lees voor meer informatie het gedeelte over de meerspelerstand, en leer meer over deze stand in Monster Hunter 3 Ultimate voor de Nintendo 3DS.
Je hebt een krachtig wapen gesmeed en jezelf in beschermende bepantsering gehesen, maar de beste manier om het vak van monsterjager te leren beheersen ligt bij je bondgenoten.