In een wereld in oorlog, waar een buitenaardse invasie de beschaving bedreigt, is er slechts een bron van hoop: jij!
Conduit 2 voor Wii gaat verder waar de originele hit ophield en werpt je in een sci-fi-wereld waar je de rol speelt van een zwaarbewapende soldaat die kwaadaardige vijanden uit de tent moet lokken, hun zwakheden moet ontdekken en hen uiteindelijk moet verslaan.
Om dit voor elkaar te krijgen, moet je bekend raken met geavanceerde technologie en een ongelooflijk arsenaal van meer dan 25 wapens die allemaal te hanteren zijn met de exacte precisie van de Wii-afstandsbediening en Nunchuk. Van sluipschuttergeweren, inzetbare geschutskoepels en buitenaardse vuurwapens tot een veelvoud aan granaatsoorten... Je bent tot de tanden gewapend terwijl je prachtige en verbeeldingsrijke omgevingen onderzoekt vanuit een eerstepersoonsperspectief. Daar komt nog bij dat je nieuwe wapens en voorwerpen kunt vrijspelen en waarmee je het uiterlijk en uitrusting van je soldaat helemaal zelf kunt bepalen. Het voelt hierdoor al snel aan alsof je onderdeel uitmaakt van de wereld die je probeert te redden. Tijdens het uitvoeren van je missie zul je enorme, gelaagde landschappen van over de hele wereld doorreizen. Elk gebied zit vol gevaar en meer dan genoeg mogelijkheden om je onderdrukkers de volle laag te geven.
Naast de meeslepende spelstand voor een speler bevat Conduit 2 ook uitgebreide spelstanden voor meer spelers.
In de team Invasion-stand staan twee tot vier spelers zij aan zij op hetzelfde scherm om stand te houden tegen de ene aanvalsgolf na de andere, zowel met vrienden thuis als bondgenoten die zich online bij hen aansluiten via de Nintendo Wi-Fi Connection. Online spelen in The Conduit 2 is in sommige spelstanden mogelijk voor 12 spelers tegelijkertijd en je ontdekt al snel uitgebeide slagvelden waarop je intense eerstepersoonsactie beleeft, terwijl je tegen of met medespelers vecht.
Bewapen je en trek erop uit in de indrukwekkende wereld van Conduit 2 voor Wii - de spannende sci-fi-shooter die de essentie van zijn voorganger naar een heel nieuw niveau tilt.