Tot slot wil ik jullie allemaal vragen om iets tegen de fans te zeggen over de release van het eerste Kirby-spel in de gewone serie sinds elf jaar. Yamagami, zou jij willen beginnen?
Ze zijn volledig in balans – niet te makkelijk of te moeilijk. Met een klein beetje moeite kun je ze makkelijk vinden.
Ik hoop dat iedereen geniet van het moeilijkheidsniveau en de details die je ontdekt als je samenspeelt met vrienden.
Voor mij is het de manier waarop de woorden ‘alles is mogelijk’ symbool staan voor dit spel. Ik denk dat iedereen het spel kan spelen en ervan kan genieten. Zowel nieuwe spelers als spelers die eerdere delen uit de serie hebben gespeeld kunnen er plezier aan beleven. Als je houdt van diepgang, vind je dat in dit spel, maar ook spelers die van actiespellen houden kunnen hier hun hart aan ophalen. Het is perfect in balans, dus ik hoop dat mensen het spel spelen, en dat iedereen op zijn eigen manier met Kirby speelt.
Gedurende elf jaar wilden we de fans trakteren op een nieuw spel, en het spijt me enorm dat dat niet is gelukt. Veel mensen binnen het bedrijf waren hier ook gefrustreerd over, maar dit keer hebben we het spel volledig weten af te ronden. HAL Laboratory blijft uitdagingen zoeken, en ik hoop dat er nog vele Kirby-spellen volgen.
Die elf jaar waren niet voor niets. Zonder die eerdere pogingen had dit spel niet bestaan. Oké, Kumazaki?
Ik hoop dat spelers volop zullen genieten van dit spetterende en prachtige Kirby-spel, waarin je voor het eerst in lange tijd weer kunt genieten van het opzuigen en kopiëren, en uitvoeren van nieuwe moves. Ik houd van het ontwerpen van bazen, dus als ik iets aan mag raden, dan is de laatste baas in het bijzonder erg goed. We hebben iets gedaan tijdens het hoogtepunt waar je stijl van achterover valt.
Dat zeg je goed (lacht)! De hoofdingrediënten van een actiespel zijn voorwerpen, plattegronden en pittige eindbaasgevechten. Ik werkte aan de laatste baas met de programmeur waar ik het eerder over had, en kon de climax precies zo in beeld brengen als ik het voor ogen had. Als je tot aan het eind speelt, staan je een aantal spannende ontwikkelingen te wachten die je doen denken, ‘Dit is super!’ Dus alsjeblieft, speel het tot aan het eind!
Het eerste Kirby-spel dat ik speelde was Kirby’s Adventure. Ik begon Kirby leuk te vinden en uiteindelijk vond ik een baan bij HAL Laboratory. Als fan van de Kirby-serie kon ik allerlei elementen toevoegen die ik zelf leuk zou vinden om te spelen. Toen het af was zag ik dat veel van mijn wensen waren uitgekomen. Maar ik was niet de enige. Er waren veel ontwikkelaars die er net zo over dachten. We hebben kans gezien om alle ideeën en spanning in het spel te verwerken. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen, en natuurlijk de fans van de serie, van deze aspecten zullen genieten.
Toen ik aan Kirby begon zaten we naast een kinderdagverblijf. Ik zal nooit vergeten hoe ik me voelde toen ik daar tekeningen van Kirby zag hangen. Ik denk dat het de eerste keer was dat ik me realiseerde dat de hele wereld zou zien wat we hadden gemaakt. Door dat gevoel heeft Kirby een speciaal plaatsje in mijn hart veroverd. Maar nu ik zo naar jullie luister, krijg ik het gevoel dat mijn liefde voor Kirby niet eens in de buurt komt bij dat van jullie. Oké, brei er een eind aan, Kamitake.