Wat vond je als speler van Star Fox 64, Amano-san?
Hij zegt geen ‘kwaak’ (lacht)! Maar eerst zei hij wel dingen als: “Doe iets, kwaak!” Maar Miyamoto-san vond dat niet cool, dus heb ik het weggelaten.
Star Fox heeft altijd gedraaid om versnellen en afremmen. Het is niet best als je roekeloos vooruit blijft scheuren, als er een muur op je af komt of je een meteorenstorm betreedt, want dan bots je gewoon tegen van alles aan.
Trap op de rem en laat vervolgens je ruimteschip vooruitschieten, wanneer je een gaatje ziet . Maar ik neem aan dat Amano-san dat niet wist in zijn tweede jaar op de middelbare school (lacht).
Amano-san, jij belaagde Imamura-san steeds met het verzoek om een nieuw Star Fox-spel te maken, dus wat vond je er nou zo moeilijk aan?
Nou, toen ik er eenmaal aan gewend was geraakt, was het leuk. Op het eerste gezicht ziet Star Fox eruit als een schietspel, dus ik dacht dat het doel was om op vijanden te schieten. Maar nadat ik het een paar keer had gespeeld, merkte ik hoe leuk het was om door nauwe ruimtes te glippen.
Ja (lacht). En zoals Miyamoto-san net al zei, leerde ik dat het allemaal draaide om hoe je accelereerde en afremde, dus toen ik de besturing van de Arwing eenmaal goed onder de knie had, was het hartstikke leuk.
Zelfs in je eerste jaar op de middelbare school had je begrepen wat je moest doen om het leuk te vinden (lacht).
Toen je op de middelbare school zat, overwon je de moeilijkheid en merkte je hoe leuk Star Fox was, dus je wilde zien hoe het zou zijn op de nieuwe apparatuur. En dat liet je Imamura-san weten ook.
De eerste keer dat ik Star Fox 64 speelde, voelde het alsof er een complete wereld aan de andere kant van het televisiescherm was. Het leek me zonde als het alleen de hardcore spelers zou aanspreken. Ik wilde dat er meer mensen van konden genieten, dus zei ik tegen Imamura-san dat hij een nieuwe versie moest maken.