Dit keer duurde de ontwikkeling een tijdje, al werd het tempo steeds verder opgevoerd. Bij het ontwikkelen van videospellen resulteert een eindsprint meestal in goede resultaten. Waardoor werd die eindsprint veroorzaakt?
Dat was rond de tijd dat de remixen vorm kregen. In die periode wisten we niet goed hoe we die moesten maken. Maar Masaoka was de remixen aan het testen, en ze zagen er goed uit. Dus toen dachten we, “Dit wordt wel wat!”
Net als bij het vorige spel, heb ik tot het eind samengewerkt met (Kyohei) Seki5 van het vormgevingsteam, maar bij de afronding hebben we nog drie mensen aan het team toegevoegd. De sterke punten van elke medewerker hadden meer invloed dan ik had verwacht. 5 Kyohei Seki: Software Planning & Development Department, Software Planning & Development Division. Hij nam deel aan de aflevering van “Iwata vraagt” over Rhythm Paradise voor het Nintendo DS-systeem.
We werkten met jonge mensen die allemaal fan waren van het vorige spel. Om voor variatie te zorgen, gaven we ze alleen algemene aanwijzingen, de rest mochten ze zelf uitzoeken. (Wijzend naar Yone en Masaoka) Dus net zo als die twee samenwerken. (lacht)
Iedereen kreeg de ruimte zijn eigen talenten naar voren te brengen, dus namen ze ook hun eigen verantwoordelijkheid.
Waarschijnlijk ging het zo goed omdat iedereen de vorige spellen had gespeeld en begreep waar ze om draaiden. Yone, hoe kwam het dat het geluid zo goed uitpakte?
De twee mensen die bij het team kwamen om aan het geluid te werken, waren ook fans van het vorige spel. Ik heb ze niet opgedragen hoe het geluid moest klinken. In plaats daarvan vroeg ik ze hun eigen persoonlijkheid in te zetten.
Waarschijnlijk wel. Het is belangrijk dat het geluid impact maakt, dat de muziek na het spelen in je hoofd blijft hangen.