Wat de Monster Hunter-serie ook zo aantrekkelijk maakt, is dat je online kunt spelen en samen met vrienden kunt jagen. Ik vermoed dat sommige spelers daarvoor zullen terugdeinzen.
Ja, maar als je een verbinding hebt met het netwerk, en je vrienden op jacht zijn gegaan en op monsters jagen, zie je berichten als 'Flash Bombs werken niet met dit monster' of 'Het heeft geen zin dit monster in een kuil te gooien.' Dus zelfs als je in je eentje zit te vissen, zie je de informatie van geroutineerde spelers.
En de volgende keer dat je meedoet aan de jacht, denk je, 'O ja, ze zeiden dat Flash Bombs niet werkten…' (lacht)
Als je op jacht gaat en het uitprobeert, moet het goed voelen als je ziet dat het werkt.
Ik neem aan dat dat komt doordat Monster Hunter Tri is gemaakt om samen te spelen. Als spelers tegen elkaar moesten spelen en vechten, zou daar veel energie in gaan zitten.
Dus het is niet erg om fouten te maken. Ik vind het fantastisch dat we een wereld hebben waarin iedereen lacht en met elkaar overweg kan, of je nu slaagt of faalt. Tijdens de ontwikkeling zag ik dat bij de testers die het spel uitprobeerden. Zelfs als iemand zei, 'Ach, ik heb het verknald,' deed hij dat met een glimlach.