(luid) Ik was onder de indruk!
Tajima, je hebt vast getwijfeld of het allemaal wel goed zou komen toen je naar Seattle vertrok. Wat dacht je toen je de vroege versie speelde?
Toen het hier eindelijk wat rustiger was geworden, vroeg ik Hattori me een vroege versie te sturen, en dat voldeed zeker aan mijn verwachtingen. Het was zelfs leuker dan ik me had voorgesteld!
Veel andere Japanse medewerkers hier spelen het ook. We praten erover alsof het over echte kleding gaat. We zeggen dingen als, ‘ik maak een outfit van dit-en-dat merk’ en ‘ik vind dat ene kledingstuk echt te gek!’ Het is ongelooflijk leuk!
Je bekijkt het spel helemaal vanuit het perspectief van onze klanten! (lacht) Natuurlijk hebben we het spel in Japan ook laten uitproberen door onze testers.
Ja. We lieten leden van de Mario Club4 ermee spelen. Veel van hen waren meisjes, maar er zaten ook jongens tussen. Aan het eind van de ontwikkeling kwam een jongen naar me toe en zei, ‘dat was leuk’.
4 Mario Club Co., Ltd., verantwoordelijk voor het doorspelen en testen van software tijdens Nintendo's software-ontwikkelprocessen.
Dus jongens die meer met videospels hebben dan met mode kunnen ook ontdekken dat dit spel behoorlijk diep gaat, en voordat ze het weten hebben ze behoorlijk wat over kleding geleerd.
Ik twijfel er niet aan dat jongens zich hiermee kunnen vermaken. Er zijn aanzienlijke strategische elementen, dus kun je het ook gewoon als spel spelen. Je kunt bijvoorbeeld proberen in korte tijd zoveel mogelijk geld te verdienen, alle kleding op voorraad te hebben, en de eerste plaats te halen tijdens wedstrijden.
En als je vervolgens een cadeautje voor je vriendin moet kiezen, komt je kennis van kleding goed van pas.