Huh? Echt waar?!
Yamagami en ik hadden er trouwens al een tijdje over gesproken, om Sin and Punishment voor de Wii te maken.
Het verbaasde me al toen ik drie dagen na het inleveren van het voorstel al een reactie kreeg. Het kan normaal wel maanden duren voordat je een reactie krijgt, dus vertelde ik deze twee heren dat ze het maar even rustig aan moesten doen.
Toen ik het voorstel van Meagawa ontving, was ik daar erg blij mee. Maar ik kreeg pas drie dagen later de kans het met Iwata te bespreken.
Als ik de kans had gehad om met Yamagami te spreken op de dag dat het voorstel binnenkwam, zou het diezelfde dag nog zijn goedgekeurd.
Drie dagen later, ging ik in opperbeste stemming naar Iwata. Ik had zoiets van, “Het is zover!”, “Laten we ervoor gaan!”
Zo besloten we hier bij Nintendo om het te gaan doen, maar wat deed jullie bij Treasure besluiten om een Wii-versie te maken van Sin and Punishment?
Het wapen wat je in het spel gebruikt wordt een Cannon Sword genoemd. Het is tegelijk een geweer en een zwaard, dus zijn slaan en schieten je basishandelingen. De Wii-afstandsbediening leek ons perfect geschikt voor deze acties. Ik bedacht dat je kon richten met de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk kon gebruiken om het personage te besturen. Dus spoorde ik deze twee heren aan om die methode te gebruiken voor een vervolg op Sin and Punishment.
Hij had even tijd nodig om aan het idee te wennen. Suzuki, wat dacht jij toen ze je voor dit project benaderden.
Voor mijn werk maak ik ook illustraties en manga. Maar omdat Nakagawa de regisseur zou worden, had ik er wel oren naar.