Haal alles uit Dragon Quest IX met Tag Mode!
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies is het epische avontuur voor de Nintendo DS waarin JIJ de held bent. Maak je eigen unieke personage, pas hem of haar aan en begin aan een meeslepende reis door exotische landen vol spanning, gevaar en humor tijdens een belangrijke missie om je volk te redden.
Met deze hoofdmissie zul je vele uren bezig zijn, maar er zijn ook een heleboel mogelijkheden voor interactie met andere spelers, wanneer je Dragon Quest IX speelt… zowel in de spelwereld als daarbuiten! Een van de leukste mogelijkheden voor interactie met andere Dragon Quest IX-spelers is het gebruik van Tag Mode. Deze spelstand is nu al een ongekend succes in Japan en stelt je Dragon Quest IX-held in staat om de helden van andere spelers te "ontmoeten", informatie over je personages uit te wisselen en unieke kaarten te ontvangen die je naar verborgen rijkdom en hevige gevechten zullen leiden. De held van de andere speler zal zich bovendien vestigen in jouw herberg, die steeds groter wordt naarmate je meer mensen "ontmoet".
Om Tag Mode voor je Nintendo DS aan te zetten, moet je met Erinn in de Quester's Rest spreken. Kies voor de optie "Canvass for guests". Zodra deze spelstand is geactiveerd, kun je je DS sluiten en hem met je meenemen. Elke keer dat je in de buurt bent van een andere speler die ook Tag Mode heeft geactiveerd, zal er ongemerkt interactie plaatsvinden. Dit is een geweldige manier om nieuwe kaarten in je bezit te krijgen. En omdat dit ongemerkt gebeurt is het altijd een leuke verrassing wanneer je ontdekt dat er een andere fan in de buurt was, eerder die dag! Er kunnen zich maximaal drie nieuwe gasten per dag in je herberg vestigen, en deze kan tot wel 30 bezoekers huisvesten.
Dit is echter niet alle extra content voor Dragon Quest IX! Er is een overvloed aan nieuwe missies te downloaden en voorwerpen te vinden buiten de hoofdmissie. Hiertoe heb je toegang via het exclusieve winkelkanaal van Dragon Quest IX - DQVC. De DQVC wordt gerund door Sellma en je vindt haar in de Quester's Rest. Elke week heeft ze weer een hele keur aan nieuwe voorwerpen te koop en het aanbod voorwerpen dat jij daadwerkelijk kunt kopen, verandert iedere dag. Elke speler krijgt verschillende voorwerpen aangeboden, dus als de DQVC van een vriend iets te koop heeft dat je graag wilt hebben, kun je via de draadloze meerspelerstand zijn of haar spelwereld betreden en daar zelf gaan winkelen! Om de DQVC te gebruiken, moet je je Nintendo DS met het internet verbinden. Ga voor meer informatie over de Nintendo Wi-Fi Connection naar ons klantenservice-gedeelte, hier.
Naast het kopen van nieuwe voorwerpen kun je elke week maximaal twee nieuwe missies downloaden. Soms wordt je herberg ook bezocht door bekende personages uit de Dragon Quest-serie, die je nog meer aantrekkelijke voorwerpen aan zullen bieden. Bezoek hier de officiële Dragon Quest IX-site om de nieuwste downloadbare missies op de Side Quest-kalender te bekijken en meer informatie over DCVC of Tag Mode in te winnen.
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies ligt nu in de winkel, alleen voor Nintendo DS.