Verken de wereld met Wii Street U powered by Google voor Wii U
De Wii U GamePad ondersteunt Street View op diverse innovatieve en toegankelijke manieren. Zo kun je het touchscreen gebruiken om de adressen van je favorieten plaatsen snel en handig in te voeren. Dankzij de interne bewegingsbesturing van de controller kun je hem 360° bewegen om locaties van over de hele wereld te bekijken alsof je er middenin staat. Het hele gezin kan meegenieten, want het 360°-venster op de wereld verschijnt ook op het tv-scherm in de huiskamer. Volg je eigen weg over de wereld, of vraag Nintendo om je gids te zijn – je kunt binnen de applicatie direct naar aanbevolen plaatsen reizen.
Wii U is het nieuwste thuissysteem van Nintendo dat dankzij de innovatieve Wii U GamePad-controller meer keuze en spelmogelijkheden biedt dan ooit. De Wii U GamePad bevat een geïntegreerd tweede scherm dat bij bepaalde software ook onafhankelijk van de tv gebruikt kan worden. Daarnaast is de controller uitgerust met bewegingsbesturing, een ingebouwde camera, microfoon en een stylus voor nauwkeurige touchscreenbesturing.
Street View is een populaire functie van Google Maps die gebruikers virtueel omgevingen laat verkennen met panoramische beelden op straatniveau. Om dergelijke 360° panoramische beelden te kunnen leveren, heeft Google eigen camerasystemen ontwikkeld en is het eigenaar van diverse platformen die beelden verzamelen. De bekendste is natuurlijk de Street View Car, maar er zijn ook Snowmobiles, Tricycles, en meest recent, de Trekker, een draagbare rugzak die aan de bovenkant is voorzien van een camerasysteem. Sinds de lancering in 2007, zijn Street View-beelden beschikbaar gekomen voor meer dan 3.000 steden in 47 landen en is zelfs een deel van Antarctica te bezichtigen.