1 juni 2015 – Tijdens een korte presentatie, een Nintendo Direct Micro, heeft Nintendo of America vandaag nieuwe informatie vrijgegeven over games en updates voor zowel de Nintendo 3DS als de Wii U, waaronder nieuwe releases voor 2015 en 2016.
Bravely Second End Layer – Het vervolg op de succesvolle RPG Bravely Default van Square Enix komt in 2016 uit in Europa. Spelers worden getrakteerd op een nieuw verhaal en kunnen zich uitleven in gevechten met meer strategische diepgang. In dit vervolg, dat zich lang na de gebeurtenissen in het vorige deel afspeelt, gaat de speler op avontuur met het hoofdpersonage Yew. Het doel is om Agnès Oblige te redden, die ontvoerd is door kwade machten.
Little Battlers eXperience – Net als in de populaire anime- en speelgoedreeks kunnen spelers in Little Battlers eXperience robots bouwen, aanpassen en laten vechten. Er zijn meer dan 130 robotmodellen en meer dan 4000 onderdelen die spelers in de game kunnen verzamelen. Maximaal zes spelers kunnen via een lokale draadloze verbinding tegen elkaar spelen om te zien wiens robot het sterkst is. De game komt uit in het derde kwartaal van 2015.
Chibi-Robo amiibo – Tegelijkertijd wordt er een Chibi-Robo-amiibo uitgebracht in een Chibi Robo!: Zip Lash-bundel. Met deze nieuwe amiibo kunnen spelers Chibi-Robo in bepaalde levels in de game veranderen in de oersterke Super Chibi-Robo. Bovendien kunnen spelers hun scores aan het einde van elk level opslaan op deze Chibi-Robo-amiibo om verschillende figuurtjes in de game te verzamelen. In de toekomst wordt er meer informatie vrijgegeven over deze amiibo.
Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition – Dankzij de mix van spannende RPG-actie en puzzelplezier hebben deze twee games tal van verrassingen in petto, die fans misschien nog niet hebben ontdekt sinds de release op 8 mei. In Puzzle & Dragons Z krijgen spelers die de verhaalstand hebben uitgespeeld, toegang tot een volledig nieuw continent vol uitdagende gameplay. Daarnaast krijgen spelers die de verhaalstand in Puzzle & Dragons Super Mario Bros. Edition voltooien, acht extra werelden, nieuwe helpers en speelbare bondgenoten zoals Rosalina, Peach, Bowser Jr. en Bowser’s Minions.
Project Treasure – Naast de Nintendo Direct is er een nieuwe trailer vrijgegeven, waarin de gameplay wordt getoond van deze coöperatieve actiegame van Bandai Namco Entertainment voor vier spelers. Versla vijanden, ontwijk valstrikken en steel de buit uit de diepste kerkers. De trailer is te zien op YouTube.
Splatoon – Voor deze hoogst inkt-eressante shooter die nu verkrijgbaar is voor de Wii U, is er morgenochtend vanaf 04:00 uur nieuwe content* beschikbaar. Inklings kunnen hun gameplay uitbreiden met het snelvuurwapen N-ZAP ’85, en naar hartenlust kliederen in een gloednieuw level met de naam Port Mackerel! Naast deze toevoegingen kunnen personages met level 10 en hoger zich uitleven in de spelstand Ranked Battle.
Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games – Doe mee met al je favoriete Mario- en Sonic-personages in Rio, waar de Olympische Spelen in augustus 2016 worden gehouden. Speel onderweg spectaculaire olympische sporten zoals voetbal en tafeltennis in de Nintendo 3DS-versie, of neem het op tegen de wereldtop in sporten zoals voetbal, rugby en beachvolleybal in de Wii U-versie! In de toekomst wordt er meer informatie vrijgegeven over deze games.