13 juni 2017 – Nintendo heeft nieuwe mijlpalen gepresenteerd voor de Nintendo Switch, die in maart is uitgebracht. Deze zomer brengt Nintendo opnieuw leuke, sociale, competitieve games uit die je altijd, overal en met iedereen kunt spelen, waaronder Splatoon 2, ARMS en Pokkén Tournament DX, de eerste Pokémon-game voor de Nintendo Switch.
Later dit jaar kunnen Nintendo Switch-bezitters grandioze nieuwe rijken verkennen in Super Mario Odyssey, de eerste 3D-sandboxgame met Mario in meer dan vijftien jaar. Wie deze week de stand van Nintendo op de E3 bezoekt, kan de game voor het eerst uitproberen.
In de Nintendo Spotlight: E3 2017-video van vandaag stonden nieuwe Nintendo Switch-games uit de Yoshi-, Kirby- en Xenoblade Chronicles-serie centraal. Ook kregen kijkers nieuwe beelden te zien van belangrijke games zoals Super Mario Odyssey. In de video is ook aangekondigd dat er wordt gewerkt aan Metroid Prime 4 en aan een nieuwe Pokémon-RPG voor de Nintendo Switch.
Dit jaar brengt Nintendo voortdurend geweldige games uit voor zowel de Nintendo Switch als de verschillende Nintendo 3DS-systemen, zoals Super Mario Odyssey voor de Nintendo Switch. Spelers trekken door reusachtige 3D-omgevingen om manen te verzamelen voor het luchtschip van Mario: de Odyssee. In de hele wereld bezoek je rijken boordevol geheimen en verrassingen. Mario kan diverse kostuums dragen en de omgeving op allerlei manieren gebruiken. Spelers kunnen voertuigen besturen of gebieden verkennen in de vorm van pixel-Mario.
Mario’s nieuwe metgezel heet Cappy. Je kunt Cappy weggooien, erop springen en hem weer vangen. Deze moves voegen een nieuwe dimensie toe aan de klassieke Super Mario-formule en ze spelen een belangrijke rol in dit nieuwe avontuur. De game voert spelers mee naar nieuwe locaties zoals New Donk City met zijn wolkenkrabbers.
De game wordt uitgebracht op 27 oktober, evenals drie amiibo-figuurtjes uit de Super Mario Odyssey-serie van Mario, prinses Peach en Bowser in hun trouwkleren. De amiibo zullen apart en als set van drie verkrijgbaar zijn. Deze amiibo zijn te zien op de Nintendo-stand op de E3, evenals twee nieuwe amiibo-figuurtjes in de Super Mario-serie: Goomba en Koopa Troopa.
Pokkén Tournament DX van BANDAI NAMCO Entertainment Inc. en The Pokémon Company laat spelers in de huid kruipen van Pokémon om tegen andere Pokémon te vechten in spannende duels. Dankzij nieuwe vechters en nieuwe Support Pokémon is dit de ultieme versie van de game, waarvan het origineel op de Wii U enthousiast werd onthaald door fans. Pokkén Tournament DX wordt uitgebracht op 22 september.
In Yoshi’s nieuwe game gaan spelers op avontuur in een reusachtige wereld die wel iets weg heeft van een kijkdoos. Ieder side-scrolling level heeft zowel een voorkant als een achterkant, zodat spelers de wereld vanuit verschillende hoeken kunnen verkennen om nieuwe verrassingen te ontdekken. Yoshi’s nieuwe avontuur begint in 2018.
In de eerste volwaardige Kirby-game voor de Nintendo Switch kan de vriendelijke, roze held vijanden omtoveren tot vrienden door ze met hartjes te te raken. Op die manier kun je een groep van vier personages samenstellen. Je kunt ook samen met drie vrienden* spelen. Kirby kan zelfs kopieervaardigheden combineren om combo’s te creëren waarmee je vijanden kunt verslaan en puzzels kunt oplossen. Deze game wordt uitgebracht in 2018.
In Xenoblade Chronicles 2, het nieuwste deel in de veelgeprezen RPG-serie, gaat een nieuwe held op zoek naar Elysium tijdens een epische reis in een gloednieuwe wereld. De game komt uit in de winter van 2017.
Naast de aankondiging in de Nintendo Spotlight: E3 2017-video dat Metroid Prime 4 in de maak is, is tijdens Nintendo Treehouse: Live at E3 meegedeeld dat een klassiek Metroid-avontuur volledig wordt vernieuwd voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Metroid: Samus Returns is een eigentijdse versie van Metroid II: Return of Samus, dat in 1992 is uitgebracht voor de Game Boy.