Bedankt voor jullie voortdurende steun voor onze producten.
Sinds 8 april 2024 zijn online spelen en andere functionaliteiten die gebruikmaken van online communicatie, beëindigd voor Nintendo 3DS- en Wii U-software. Dit betreft ook online-coöp, internetranglijsten en datadistributie.
Voor informatie over de badges van Nintendo Badge Arcade die je in het HOME-menu van Nintendo 3DS-systemen kunt plaatsen, kun je hier terecht.
We bedanken alle spelers hartelijk voor het gebruikmaken van de onlinediensten van Nintendo 3DS- en Wii U-software door de jaren heen, en we bieden onze excuses aan voor eventueel ongemak.
Voor de volgende software blijft het mogelijk om onlinediensten te gebruiken, al is het mogelijk dat deze diensten in de toekomst ook worden beëindigd.
Heeft de beëindiging van de onlinediensten alleen betrekking op software van Nintendo of ook op software van andere uitgevers?
Op enkele uitzonderingen na worden de onlinediensten voor alle Nintendo 3DS- en Wii U-software beëindigd. Neem contact op met uitgevers voor informatie over de onlinediensten van hun software.
Zullen StreetPass en SpotPass na de beëindiging van de onlinediensten ook niet meer beschikbaar zijn?
StreetPass maakt gebruik van lokale communicatie tussen systemen in de Nintendo 3DS-familie, waardoor je er nog steeds gebruik van kunt maken nadat de onlinediensten zijn beëindigd. Functies van SpotPass zullen echter niet meer beschikbaar zijn, doordat SpotPass gebruikmaakt van onlinecommunicatie.
Het blijft bijvoorbeeld mogelijk om StreetPass te gebruiken in StreetPass Mii-park, dat is voorgeïnstalleerd op systemen in de Nintendo 3DS-familie, maar je kunt geen gebruik meer maken van functies waar onlinecommunicatie voor nodig is (waaronder het ontvangen van nieuwe puzzels in Puzzelruil).