De verschillende toepassingen van de Nintendo DS Lite (zoals PictoChat) werken met verschillende klokfrequenties. Daarom is het niet mogelijk om direct van de ene naar de andere toepassing over te stappen en dient de Nintendo DS Lite terug in de basistoestand te komen door uitgeschakeld te worden.