We hebben je favoriete onderdelen van de Game Boy Advance uitgebreid met een aantal onweerstaanbare nieuwe functies, zoals ingebouwde schermverlichting, een opklapbaar scherm en een oplaadbare batterij. Dit alles hebben we samengeperst tot een schitterende en gestroomlijnde mobiele spelcomputer. Nu kun je optimaal van alle Game Boy- en Game Boy Advance-spellen genieten.
Het opklapbare scherm is niet alleen de perfecte manier om het beeldscherm te beschermen en de Game Boy Advance SP nóg kleiner te maken, het plaatst het scherm ook nog eens in de perfecte hoek om alle actie te kunnen volgen.
Er komt geen eind aan de actie. De ingebouwde en oplaadbare lithium-ionaccu laat je 10 uur lang spelen, terwijl hij na 3 uur al weer volledig is opgeladen. Als je ervoor kiest om de ingebouwde schermverlichting niet te gebruiken, is de batterij zelfs goed voor maar liefst 18 uur speelplezier.
Wat je stijl ook is, er zit vast wel een Game Boy Advance SP voor je bij. Je kunt kiezen uit allerlei kleuren en er zijn zelfs enkele speciale versies uitgebracht. De beschikbare kleuren zijn strak zilver, stijlvol blauw of knalroze. Welke kleur je ook kiest, bereid je maar voor op veel bewonderende blikken van omstanders.
Blijf niet hangen in duistere tijden. Dankzij de ingebouwde schermverlichting van de Game Boy Advance SP hoef je niet te stoppen met spelen als de zon ondergaat. Met een enkele druk op de knop wordt het hele scherm perfect verlicht, waardoor je zelfs in de donkerste omstandigheden een haarscherp zicht op de actie behoudt.
Dichtgeklapt is de Game Boy Advance SP slechts 82 mm breed en 84,6 mm diep. Met een dikte van 24,3 mm is hij ook nog eens bijzonder plat. Je kunt deze handheld van topkwaliteit overal mee naar toe nemen zonder dat het opvalt.
Naast de aangepaste plaatsing van de basisknoppen en het opklapbare scherm zijn de L- en R-knop op de achterkant van de 'basis' van de Game Boy Advance SP geplaatst. De knoppen zijn kleiner van formaat en doordacht geplaatst zodat al je vingers tegelijk aan het werk kunnen.
De Nintendo GameCube en Game Boy Advance SP zijn los van elkaar al baanbrekende spelsystemen, maar als je ze aan elkaar koppelt met het Game Boy Advance-snoer, ontstaat een geheel nieuwe manier om spellen te beleven. In bepaalde spellen is het mogelijk om spelgegevens uit te wisselen of toegang te krijgen tot nieuwe levels. Je kunt het beeldscherm van de Game Boy Advance SP soms zelfs gebruiken als extra scherm. Daardoor kun je er bijvoorbeeld persoonlijke tactieken op uitstippelen.