Nu begrijp ik dat jullie een andere methode gebruikten om de beelden te verbeteren voor The Wind Waker HD. Volgens mij is het een vrij ongebruikelijke aanpak, maar hierdoor kwamen wel verschillende dingen aan het licht.
Door de manier waarop we dit keer werkten, konden zelfs de ontwerpers die de gegevens maakten zich niet voorstellen hoe de beelden eruit zouden zien. Omdat we een methode gebruiken die de beelden compleet vervingen, waren de ontwerpers volgens mij wel verbaasd toen ze de beelden voor het eerst zagen. Toch, Arimoto?
Het was een bijzonder gevoel om nieuwe dingen te zien verschijnen waarvan ik me niet kon herinneren dat ik ze had gemaakt!
Dohta is een beetje ondeugend, dus voert hij soms aanpassingen door zonder het iemand te vertellen, in de verwachting dat het ons toch niet opvalt. Als ontwerper stond het idee me niet aan dat iemand dacht dat ik het niet zou zien (lacht), dus voordat Dohta zoiets bekende, wilde ik er al op wijzen en zeggen “O, wat fijn dat je die aanpassing hebt gemaakt!” We genoten beide van deze stille strijd tussen ons.
Tijdens de tweede helft van de ontwikkeling, verbeterde de kwaliteit zienderogen. De kwaliteit kon al in een halve dag ingrijpend verbeteren!
Dus natuurlijk zeiden mensen, “Het gaat jullie waarschijnlijk niet lukken in zo’n korte tijd.” (lacht) Toen we eenmaal waren begonnen, kwam er steeds meer werk bij.
Maar zoals Dohta al zei, konden we met de methode die we dit keer gebruikten niet zien hoe het spel uiteindelijk eruit zou zien, dus moesten we er gewoon op vertrouwen dat het wel goed zou komen. Met z’n tweeën overzagen we de ontwikkelingen en vroegen we ons af hoe het zou veranderen.
Dohta, je had elf jaar geleden vast niet kunnen vermoeden dat je nog eens de gegevens zou analyseren en aanpassen van een spel dat je destijds speelde.
Als iemand die het spel als speler en als ontwikkelaar hebt ervaren, is je nog iets opgevallen?
Ik kreeg het gevoel dat wat de ontwikkelaars van het origineel wilden doen met The Wind Waker botste met de beperkingen van een SD-resolutie21. Door de overstap naar HD, zag ik hoe het aantal kleuren toenam, hoe de resolutie omhoog ging en dat animaties fijner en vloeiender werden, waardoor de oogbewegingen en dat soort dingen echt tot leven kwamen. Dat realiseerde ik me terwijl ik eraan werkte.21. SD-resolutie: De beeldkwaliteit van analoge tv-uitzendingen voordat HD-televisies verschenen.
Bij de eerste versie, probeerden ze meer toe te voegen dan de ruimte toeliet. Nu je de gegevens en programma’s uit die tijd converteerde naar een grotere ruimte, kreeg je een indruk van wat ze werkelijk wilden doen.
Nu ik The Wind Waker HD heb gezien, realiseer ik me dat we bij de originele versie iets probeerden te maken wat voorbij de mogelijkheden van de Nintendo GameCube ging.