Het wordt tijd om af te ronden, maar ik wil ieder van jullie nog vragen iets te zeggen tegen de mensen die vroeger de originele versie van The Legend of Zelda: The Wind Waker wel en niet hebben gespeeld. Aonuma, jij bent als laatste, dus laten we beginnen met Iwamoto.
Het is me gelukt om veel dingen aan te passen, dus hoop ik dat mensen die het origineel speelden de verschillen zullen opmerken. De snelheid van je schip is nu verdubbeld, en de plattegrond bevindt zich op de Wii U GamePad in je handen, waardoor het makkelijker is om door de spelwereld te navigeren. We hebben ook gezorgd voor Miiverse22-ondersteuning, dus hopelijk ga je dat ook proberen.22. Miiverse: Een netwerkdienst die op systeemniveau is geïntegreerd in het Wii U-systeem en het mogelijk maakt dat mensen van over de hele wereld via hun Mii-personages met elkaar in contact komen. Mensen kunnen in de communities van hun favoriete spellen van gedachten wisselen door commentaren en tekeningen uit te wisselen.
Vergeleken met de rest van ons, lag het perspectief van Iwamoto dichter bij dat van een gewone speler, dus als hij het zegt, moet het wel waar zijn!
Tegen mensen die het origineel speelden wil ik zeggen dat het spel nu zo’n andere indruk maakt, dat je zou kunnen zeggen dat de spelwereld is vernieuwd.
Dit is al eerder genoemd, maar in de Nintendo GameCube-versie konden we niet al onze creativiteit kwijt. In de HD-versie konden we de frustratie van de ontwikkelaars hierover tot uitdrukking brengen.
Ik ben op enkele extreem obscure dingen gestuit, het verbaasde me wat ik allemaal tegenkwam. Ik heb veel van die dingen aan de oppervlakte gebracht, hopelijk vallen ze mensen op.
Iets wat me als ontwikkelaar opnieuw verbaasde, is dat The Wind Waker zo’n puur spel is. De vormgeving van het spel is puur, en het verhaal ook: het is puur en direct, zonder ergens te wankelen of te weifelen. Ik hoop dat mensen volop zullen genieten van deze pure soort entertainment.