Toen ik voor het eerst sprak over een amalgamatie van Fire Emblem, zei ik, ‘Ik wil weer trouwen’ (lacht). Een van de dingen in de Fire Emblem-serie die de grootste indruk op me hebben gemaakt, is het trouwsysteem.88. Trouwsysteem: een spelmechanisme dat werd geïntroduceerd in het vierde deel van de serie, Fire Emblem: Seisen no Keifu. Dit spel werd in mei 1996 uitgebracht voor de Super Nintendo. Tijdens het spel worden personages verliefd op elkaar, en de verbintenis zorgt ervoor dat de vaardigheden van hun kinderen veranderen.
De affectie van de personages is dit keer een belangrijk thema, dus ik wilde het trouwsysteem er per se in hebben, en IS was het daarmee eens.
Je kunt trouwen met elk van je kameraden. Dus we zeiden, ‘We willen speciale beelden als je trouwt,’ en ‘We willen voice-overs als ze elkaar de liefde verklaren.’ Uiteindelijk moesten we dat voor elk personage maken (lacht)!
O, ik begrijp het. Het schip zou zijn uitgevaren zonder vracht. Iedereen deelde die instelling, dus jullie hielpen elkaar en laadden het schip zo vol mogelijk.
Misschien overdrijf ik, maar ik krijg de indruk dat er op een bureau een stapel werk lag, waar iedereen zonder verdere instructies mee aan de slag ging – en dat is de beste manier om aan een project te werken. De energie die voortkwam uit de wens om de ultieme amalgamatie van Fire Emblem te maken, dreef iedereen voort.
Ja (lacht). Hoe ik er ook naar keek, het schema overlapte andere projecten. Het enthousiasme van het team was echter ongelofelijk. Terwijl ik aan het werk was dacht ik, ‘Ik bewonder de manier waarop ze elkaar aansporen.’
Ja. De mensen die aan dit project werkten waren al tijden fans van Fire Emblem, dus ik wilde iets maken wat zowel hardcorefans als nieuwe spelers zouden accepteren. Nadat ik de klus aannam bezocht ik de fansites, waar ik de illustraties bekeek en analyseerde. Ik stelde mezelf de vraag, ‘Wat vindt iedereen nou zo leuk aan Fire Emblem?’ en ‘Wat mist er?’ Ik koos voor ontwerpen die er niet te oud of te nieuw uitzagen.