Hoe was het om de Fit Meter en de Wii Fit U te koppelen?
Het voelt alsof je een spel speelt terwijl je het spel niet speelt. Het is een mysterieus iets, dat de gegevens in de Fit Meter altijd aan het spel worden gekoppeld.
Als je de gegevens van de Fit Meter synchroniseert met Wii Fit U, worden de activiteiten van de dag opgeslagen alsof je geld in een spaarvarken gooit.
Ja, Het sluit goed aan bij wat we oorspronkelijk deden met Wii Fit U. Toen de Fit Meter en Wii Fit U werden gekoppeld, werkte dat echt goed. De gegevens van maximaal één maand worden bewaard, maar toen ik de grafieken van één week naast elkaar zette, zag je een heel duidelijk verschil tussen doordeweekse dagen en het weekend.
In een grafiek kun je zien hoeveel calorieën je per minuut hebt verbrand. Verschillende kleuren geven aan dat je de trap op of af liep, of wandelde . Je hebt dus meteen een goed overzicht. Als je de gegevens van een paar dagen synchroniseert, denk je: “Oh ja, ik ben die trap opgegaan.” Het geheugenaspect doet een beetje aan Brain Training16 denken.16. Brain Training: Dr. Kawashima's Brain Training: Hoe oud is jouw brein? is een spel dat in juni 2006 is uitgebracht voor Nintendo DS. Het biedt stimulerende hersenoefeningen waardoor gebruikers beter informatie kunnen oproepen.
Erg belangrijk is dat je nu met Wii Fit kunt spelen zonder dat je bij de televisie hoeft te zijn. Hoe vond je dat, Sugiyama-san?
Helaas konden we de Fit Meter niet geschikt maken voor fietsen, maar ons eerste doel was om de barometer berglijnen17 te laten zien tijdens de beklimming van een berg. Het was een hele opluchting dat 't was gelukt.17. Berglijnen: het profiel van een berg waarin de pieken worden afgebeeld.
Mensen worden opeens serieus als er een doel in beeld komt. Er is trouwens een manier om hem op nul te zetten als je op de grond bent.