Het Iwata vraagt-interview van vandaag noemen we niet “Wii Fit U”1. We gaan het Iwata vraagt: Fit Meter2 noemen. Ik wil graag weten hoe Panasonic3 en Nintendo hebben samengewerkt aan deze interessante activiteitenmeter4. Bedankt voor jullie aanwezigheid.
Ik ben Tooyama. Ik werk bij Panasonic aan projecten en diensten van de activiteitenmeter.
Ik ben Kitado en werk ook bij Panasonic. Ik had de leiding over de ontwikkeling van de Fit Meter. Ik werk aan meetsoftware voor activiteitenmeters.
Oké. Om maar meteen te beginnen, hoe kwamen jullie op het idee om een activiteitenmeter te gaan gebruiken met Wii Fit5?5. Wii Fit: een gezondheids- en fitnessspel dat in april 2008 is uitgebracht voor het Wii-systeem.
Het was mijn idee. Met Wii Fit Plus6 werd het door het gebruik van MET’s7 mogelijk om te berekenen hoeveel calorieën je had verbrand tijdens een bepaalde training. Daarnaast hou ik van fietsen en wandelen in de bergen. Ik bedacht me hoe geweldig het zou zijn als ik de calorieën die ik tijdens die inspanning verbrandde, kon afstemmen op de calorieën die ik verbrandde tijdens de activiteiten met Wii Fit.6. Wii Fit Plus: de opvolger van Wii Fit, in oktober 2009 uitgebracht voor het Wii-systeem. Voor elke activiteit worden MET's weergegeven, die staan voor de intensiteit van de oefening. De software berekent hoeveel calorieën een speler heeft verbrand, gebaseerd op het lichaamsgewicht en de duur van de oefening.7. MET's (metabolisch equivalent): een eenheid van intensiteit voor oefeningen en lichaamsbeweging. Stilzitten zonder te bewegen staat gelijk aan een waarde van nul MET.
Je wilde je activiteit meten als je niet in de buurt van de televisie was en deze informatie gebruiken met Wii Fit.
Ja. Ik had me toegelegd op een activiteitenmeter, maar ik wist niets van de ontwikkeling van zo’n apparaat. Ik ging op zoek naar hulp en werd door het hardwareteam voorgesteld aan Panasonic.