Dus je besloot een eiland te creëren dat als podium kon dienen voor een spel dat is gebaseerd op Miyamoto's 'eilandconcept'. Wat gebeurde er toen?
Volgens mij werd het 'eilandconcept' in april 2008 afgerond. Er zijn memo's uit die tijd waarin staat: 'We vertonen het op de E37.' 7 E3 is de Electronic Entertainment Expo, die jaarlijks in Los Angeles plaatsvindt. Videogamebedrijven tonen hier hun nieuwe producten en titels.
Als hij je vroeg om het af te hebben voor de E3, moest het in drie maanden klaar zijn.
Miyamoto weet af en toe leuke dingen te bedenken, hè? Hoewel de software nog niet eens bestaat, geeft hij je de opdracht om het binnen drie maanden klaar te hebben voor de E3.
Nou, ik schatte in dat dit team wel in staat was om dat voor elkaar te krijgen. Shimamura had het er net al even over, maar het idee om Wii Sports 2 voor Wii te ontwikkelen bestond bovendien al.
Je experimenteerde voor Wii Sports al met allerlei dingen. Het plan was om die ideeën, als ze eenmaal uitgewerkt waren, te gebruiken voor Wii Sports 2.
We hadden al besloten dat we het spel wilden laten afspelen op een eiland. We bedachten dus allerlei watersporten en andere sporten die op een tropisch eiland gespeeld konden worden. We wilden drie van die ideeën op de E3 onthullen.
Video: Tijdens het boogschieten houd je de Wii-afstandsbediening vast als de boog, terwijl je de Nunchuk met je rechterhand naar achteren beweegt.
Tijdens het boogschieten houd je de Wii-afstandsbediening vast als de boog, terwijl je de Nunchuk met je rechterhand naar achteren beweegt. We ontwikkelden een testversie, maar omdat bij het boogschieten extreem langzame bewegingen worden gemaakt, wisten we niet of het zou werken.
Dus wat je bedoelt is dat Wii MotionPlus in die tijd al wel snelle bewegingen kon registreren, maar dat nog niet duidelijk was of langzame bewegingen ook zouden werken.
Omdat Wii Sports Resort en de Wii MotionPlus-hardware tegelijkertijd werden ontwikkeld, gebeurde het dat we dingen ontwikkelden waarvan we niet wisten of het haalbaar was.