(Vol overtuiging) Dat was zoveel werk… Maar door een nieuw type Pokémon toe te voegen konden we de algehele balans van de grond af herzien en daardoor werd het makkelijker om Pokémon groot te brengen. Gezien de voordelen was het een geweldige kans.
Hoe zag jij dat, Ishihara? Behalve de balans van het spel aan te passen, moet de toevoeging van een nieuw type een grote invloed op je hebben gehad, als degene die al jaren lang producent is van de Pokémon Trading Card Game6.6. Pokémon Trading Card Game: een verzamelbaar kaartspel voor twee spelers dat de werelden uit de Pokémon-serie vertegenwoordigt.
Als je een manier van spelen weet te vinden waarmee je altijd wint, is het niet leuk meer om te spelen, dus je moest alles opnieuw ontwerpen om te voorkomen dat spelers een techniek konden vinden waarmee ze altijd zouden winnen.
Juist. Maar zelfs in het kaartspel was het Dragon-type erg sterk, dus als het ging om het vinden van een type dat daar tegenop kon, was ik één en al oor. Iedereen was enthousiast over de kans om voor het eerst sinds lange tijd nieuwe specificaties te ontwerpen.
O, ik snap het. Ze zeiden: “Dit is moeilijk! Dit is moeilijk!” Maar tegelijkertijd waren ze enthousiast en zaten ze het glimlachend aan te passen omdat ze voor het eerst sinds lange tijd de nieuwe specificaties konden ontwerpen.
Ja. En eerdere Pokémon als Jigglypuff komen ditmaal voor als het nieuwe Fairy-type, dat was ook erg verfrissend.
Naast de toevoeging van het nieuwe Fairy-type, zijn er deze keer ook nieuwe gevechten, Sky Battles7 en Horde Encounters8, dus ook het spelverloop zal sterk veranderen.7. Sky Battles: dit zijn luchtgevechten waarvoor alleen Pokémon van het Flying-type en enkele andere in aanmerking komen. Je kunt Sky Battles voeren tegen trainers die zich op een andere plek bevinden.8. Horde Encounters: dit is een gevechtstype waarin je het tegen meerdere wilde Pokémon tegelijk opneemt. Als je veel Pokémon tegelijk kunt verslaan, is dat een geweldige kans om je Pokémon een groeispurt te geven.
Ja. Het leek ons interessant om een glimp op te kunnen vangen van hoe de Pokémon leven.
Juist. In Horde Encounters kunnen er opeens vijf Pokémon verschijnen, maar als je goed oplet, hebben ze elk verschillende kenmerken, dus dan denk je misschien: “Ik ga dat wijfje vangen.” Op deze manier kun je op een andere manier van gevechten genieten dan voorheen.
Aan de Sky Battles kunnen naast de Pokémon van het Flying-type alleen Pokémon meedoen die kunnen zweven. Voor de Sky Battles moet je de teamopstellingen, waarvan je dacht dat ze ondoordringbaar waren, aanpassen. Dat vond ik leuk toen ik het uitprobeerde.