SQ_PokemonMythicalFeatureNews.jpg
Sommige Pokémon kom je om de haverklap tegen. Als je bijvoorbeeld ooit Mt. Moon hebt beklommen, dan zul je de Poison en Flying Pokémon Zubat regelmatig hebben gezien. Met je Starter Pokémon heb je het vast ook wel eens opgenomen tegen Weedle, Caterpie en Pidgey.
Andere Pokémon zijn daarentegen zo zeldzaam dat veel mensen in de Pokémon-wereld zich afvragen of ze wel echt bestaan. Deze wezens staan bekend als Mythische Pokémon.
Het is nog onduidelijk waar je de Mythische Pokémon kunt vinden in Pokémon Sun en Pokémon Moon, die op 23 november uitkomen voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Hier is een terugblik op eerdere avonturen en op uiterst zeldzame Pokémon die wetenschappers en onderzoekers al generaties lang bezighouden.
Mew – Psychic – Men zegt dat Mew de genen van alle Pokémon heeft. Deze Pokémon kan zichzelf onzichtbaar maken en mensen onopgemerkt besluipen.
Celebi – Psychic/Grass – Deze Pokémon komt uit de toekomst. Schijnbaar staat ons een gouden toekomst te wachten zolang Celebi verschijnt.
Deoxys – Psychic – Deoxys is ontstaan toen een ruimtevirus plotseling muteerde nadat het was blootgesteld aan een laserstraal. Het kristal dat deze Pokémon op zijn borstkas draagt, is eigenlijk zijn brein.
Jirachi – Steel/Psychic – Volgens een legende kan Jirachi iedere wens laten uitkomen, als je de wens op een briefje schrijft en aan zijn hoofd vastmaakt. Als deze Pokémon gevaar ruikt, zal hij vechten zonder wakker te worden.
Arceus – Normal – Volgens de legendes van Sinnoh kwam Arceus uit een ei en gaf hij alle dingen op aarde hun huidige vorm.
Darkrai – Dark – Darkrai verdrijft mensen en Pokémon uit zijn territorium door ze nachtmerries te geven.
Manaphy – Water – Manaphy heeft een wonderlijke kracht waardoor hij met iedere soort Pokémon een band kan opbouwen.
Phione – Water – Als het zeewater wordt opgewarmd, blazen ze de zak op hun hoofd op en drijven ze ontspannen rond.
Shaymin – Grass – Shaymin kunnen stoffen in de lucht verspreiden waarmee braakliggend terrein in een oogwenk verandert in een kleurrijke bloemenweide.