With its Circle Pad, Nintendo 2DS offers full analogue control in your game worlds.
If you've ever played with a system from the Nintendo DS series you'll be right at home when you first pick up a Nintendo 2DS, with familiar favourites like Touch Screen controls, microphone input and the +Control Pad all back on board. But Nintendo 2DS offers a bunch of additional control inputs that expand your gameplay possibilities!
With its Circle Pad, Nintendo 2DS offers full analogue control in your game worlds.
Using the inner and the outer cameras, your Nintendo 2DS can pick up real-world visuals and have these affect what happens in your games.