You have said that you would like young people to use Devilish Brain Training. Why is that? With Brain Training, the idea was that as you get older, the brain weakens, but that you can age smartly if you provide the brain with regular stimulation.
Well, I should first clarify the differences between the previous Brain Training title and the new title, Devilish Brain Training. Brain Training was designed to improve the processing speed of the user’s working memory11. Devilish Brain Training is designed to increase the working memory’s capacity.
When you’re young, your processing speed is incredibly fast, but as you get older, it suddenly slows down. That’s why it’s very important to improve older people’s processing speeds. Young people’s processing speeds are already fast and, while they can get faster still, there is less room for improvement.11 Not all of Brain Training’s exercises were designed to improve the working memory’s processing speed. In this title, exercises that train processing speed are labelled ‘Training Supplements’, while the other exercises are included under the label Brain Training.
The working memory’s capacity also decreases with age, but there isn’t that much difference between young and old people. It is often said in psychology that, on average, we can remember up to seven items at once.
That was often given as the explanation for why phone numbers had seven digits, wasn’t it?
That’s right. Both young people and people aged between 60 and 70 can, on average, remember up to seven items at once. Young people can usually remember seven, eight, or nine items, while older people can remember seven, six, or five – there’s not much difference. With training, however, this number can be several times higher. When doing the n-back exercises, the average person can only remember about two problems back, but this can be increased by around ten times with training.
Considering you made Devilish Brain Training partly for yourself, Dr. Kawashima, I suppose you wish you had come across it when you were younger.
I do. The potential for improvement is such that I’m confident I would be in a different place right now if I had used this software when I was younger.
Brain Training increases the clock frequency12, speeding up processing. Devilish Brain Training, on the other hand, increases the computer’s RAM13 capacity. Without enough RAM, the computer will freeze up, no matter how fast the CPU is. It just can’t take in all the information. I’m sure you’ve noticed when playing Devilish Brain Training, Iwata-san, that you freeze up and your internal memory becomes volatile.14 (laughs)12 Clock frequency is the tempo at which the processing between each part of a circuit within a computer takes place. The higher the clock frequency, the higher the computer’s processing power.13 RAM refers to ’random access memory’, a form of data storage used by computers.14 Memory that had become volatile vaporises and disappears.