Now I’d like to conclude the interview by asking each of you who were involved in the development of Devilish Brain Training to say a few words to the readers.
We put in all manner of enjoyable elements in addition to the training exercises in order to keep people playing this game. I hope people will stick with it, play every day and try to go even further than three results back.
I get the feeling there won’t be too many people who will be able to do that easily.
It would be great if all kinds of people could experience the pleasure of going more than three results back, and having that feeling that you’ve really grasped something.
After reaching that goal, people are sure to hit another wall somewhere, but if they refuse to let that wall defeat them, someday they will reach even greater heights.
With the Brain Training games, our expectation was that they would help prevent the brain aging, and to make the brain younger, but with Devilish Brain Training, we hope to upgrade the brain itself. I hope young people with their futures ahead of them will make use of it, so it can help broaden their horizons.
So it’s about more than simply preventing decline due to brain aging – players can hopefully increase their mental capacity.
Ah, so are you saying that if you had a time machine, you would go back and give yourself Devilish Brain Training?
During development, Dr. Kawashima himself would often say that he would recommend it for young people who are studying now.