(Editor’s note: All videos shown in this interview have been taken from the Japanese versions of the relevant games.)
Devilish Brain Training took rather a long time to create. Did that mean the long development period was relatively thin on work?
With the original Brain Training1, we put out two titles in a short period of time. But the set-up is completely different now, and the central concept of this title was far from a simple one. Today, I would like to ask about how you approached this title and how Devilish Brain Training came together. Thank you very much for joining me today.1 Dr. Kawashima’s Brain Training: How Old is Your Brain?: A title released for the Nintendo DS system in Europe in June 2006. A sequel, More Brain Training from Dr. Kawashima: How Old Is Your Brain?, was released in Europe in June 2007.
My name is Takahashi, the overall producer for the project. I kept an eye on the general flow of development and from time to time offered advice, asking things like, “Are you sure this is the right direction to take?”
You also came up with a large amount of the code for previous Brain Training titles as director. Did you write code this time, too?
My name is Kitamura, and I worked as director. Of those of us here today, I’ve been involved with Devilish Brain Training the longest.
My name is Ito, and I also worked as director. I joined this project partway through development as a programmer, but in addition to programming, I was responsible for all kinds of other things.
So that was about halfway through the development process. Work on the development of Devilish Brain Training began when Dr. Kawashima consulted us about producing prototype software, saying, “I want you to make something like this.”
That’s right. The software was originally used in university research, and involved a series of calculation problems appearing one after the other. It’s a type of training known as ‘n-back exercises’2, in which you have to answer the problem that appeared a certain number of times before. The project kicked off about three years ago when we got a request to port this over to Nintendo DS.2 N-back exercises: Exercises that require the player to provide the answer to a problem that was displayed a certain number of times earlier, where N is that number, rather than the answer to the problem currently displayed. ‘1-back’ requires players to provide the answer for the previously displayed problem, ‘2-back’ requires players to provide the answer for the problem displayed two times previously, and so on.
So that prototype software was the starting point. Dr. Kawashima then came up with concrete ideas for developing it, and it became a fully-fledged game proposal, right?