What? Am I the only one being interviewed today?
Mr. Tezuka2 is also a producer, right? 2 Takashi Tezuka has been involved in the development of the Super Mario series, the Yoshi series, the Animal Crossing series, and numerous other games. He is the General Manager of the Entertainment Analysis and Development Division at Nintendo Co., Ltd.
Until now, it had been a long time since Mr. Tezuka has had anything to do with Zelda, and I thought it would just be better if he were here too, since I might not be able to answer all of your questions. (laughs)
(laughs) For now, rather than hearing too much about the details of the game, I’d like to ask you what sort of image you had in mind when creating Link’s Crossbow Training?
I see. Well, where should I start? I’ve always been into "first-person shooting"3 (FPS)-style games, 3D games in which you can walk around freely and see things from your own point of view. 3 ‘First-person shooting’ games are a kind of shooting game in which you can move freely in space from your own point of view.
I think it is more comfortable, more natural. We are creatures of habit. We don’t look at our feet when we’re walking around, and we’re always trying desperately to take in the scenery while we’re living our lives. So, even in these games I want people to be able to get really into the 3D geography, so it feels like you’re really there, since I think it’s a really natural thing to be able to look around while you’re walking. At first when we were developing Legend of Zelda: Ocarina of Time4, I even proposed using a first-person perspective. 4 The Legend of Zelda: Ocarina of Time, part of the Legend of Zelda series, was a 3D game for Nintendo 64, and was released in December 1998.
I thought that might surprise you! (laughs) I thought that the FPS system would be the best way of enabling players to take in the vast terrain of the Hyrule Field. Besides, by not having the player’s character on the screen, we can spend more time and machine power on creating enemies and the environments.
During the Nintendo 64 era you had to keep hardware limitations in mind, didn’t you?
Well, although I had originally planned to make a game with a first-person perspective, the idea of having a child Link in the game was born, and then it became necessary for the hero to be seen on screen.
I see. So, if the hero isn’t visible on screen, it’s really hard to tell the difference between the adult Link and the child Link, right?
While there are people like you, Mr. Miyamoto, who find these FPS games to be really fun, there are, on the other hand, people who feel FPS games are too difficult. I think that quite a lot of Japanese people feel this way – why do you think this is?
I don’t share this opinion but some say that Japanese and Westerners would have different abilities when it comes to grasping 3D games, since people who were traditionally hunters would have a better understanding of using space, whereas people who were traditionally farmers might not.
So I guess my ancestors were hunters (laughs). But don’t get me wrong, I’m really no expert at FPS games. You can get beat in a second, but I think they’re really fun.