Tanabe-san said, “Use as many paper ideas as you can!” IS has made several titles with this atmosphere in the series, so I think they may have had something of a fixed concept, but it was the first time in over a decade for me, so I think I was able to help bring out lots of fresh ideas.
For battles, we thought about how you could do damage to paper, like by folding it, getting it wet and burning it.
When it comes to solving puzzles in the field, it’s even more incredible. Partway through a meeting at which we were poring over the map, we started getting ridiculous, saying things like, “Let’s put Kersti31 here! What should she say?”31. Kersti: A character from Paper Mario: Sticker Star who tags along with Mario and gives him advice.
Last year, in 2011, from spring to summer, we did that non-stop for about half a year in a hot meeting room with a broken air-conditioner. That was intense.
After Miyamoto-san said “This is boring,” I thought, “That’s no good,” so I got knee-deep in development and came up with ideas with the team.
To the IS staff, that was a revelatory way of making things. When we made things before, we would always come up with a course of events and lead the player down that single path, so this was very new.
At first, that was how Kudo-san and I took the lead, but in the latter half, IS was getting into it, so we could leave just about everything to them. Hmm… I really want to talk about the goat, but would that be a spoiler?
I really want to talk about that, too, but that may not be good before the release!