Nintendo details a massive line-up of games coming to Nintendo Switch and Nintendo 3DS
14th September, 2017 – The next few months for Nintendo Switch and Nintendo 3DS family system owners are going to be overflowing with a wide variety of first- and third-party games in wildly different genres.
During a Nintendo Direct video presentation, Nintendo provided details for more than 40 games launching for Nintendo Switch and Nintendo 3DS family systems over the next several months.
Some of the highlights include the reveal of key third-party games coming to Nintendo Switch, like DOOM and Wolfenstein II: The New Colossus. As well as updates to recently announced titles like L.A. Noire, Resident Evil Revelations and Resident Evil Revelations 2, newly-announced arcade classics are coming to Nintendo Switch, as well as a new Mario Party game for Nintendo 3DS family systems, featuring 100 of the series’ best minigames.
The jam-packed video presentation also provided additional details for upcoming games like project OCTOPATH TRAVELER (working title) from Square Enix, Super Mario Odyssey, and Xenoblade Chronicles 2.
New information about Mario’s upcoming adventure was revealed during the presentation, including more story details, locations and modes.
Additionally, Nintendo also announced a special hardware bundle that includes a download code for the game and Mario-themed red Joy-Con controllers.
This massive sequel takes place in the world of Alrest on the backs of giant Titans. The journey through the clouds begins when Xenoblade Chronicles 2 lands on Nintendo Switch on 1st December.
Alongside the standard version, fans can also pick up a special edition of the game that includes a sound selection CD, a special metal game case and a 220-page hardbound art book. A Nintendo Switch Pro Controller themed around Xenoblade Chronicles 2 will also be available on 1st December.
Bethesda Softworks is bringing the iconic DOOM and Wolfenstein II: The New Colossus to Nintendo Switch. The fast-paced action of DOOM will hit this winter, while Wolfenstein II: The New Colossus launches in 2018.
Revealed at E3 2017, the first Kirby game for Nintendo Switch has some charming new tricks. By throwing hearts, players can recruit up to three enemies to become Kirby’s allies.
Whether playing alone or with up to three friends**, mixing up abilities to create new powers is a big part of the fun. Kirby Star Allies launches exclusively for Nintendo Switch in spring 2018.
Back by popular demand, the Kelp Dome stage is returning as part of a free software update* for Splatoon 2 on 16th September. A new stage called Snapper Canal and an extra-large Brella weapon called the Tenta Brella are coming in the future.