Nintendo also revealed two new paid downloadable fighters coming to Super Smash Bros. Ultimate: Hero from the DRAGON QUEST series to be available this summer, and Banjo-Kazooie for this autumn. The Nintendo Direct presentation concluded with the reveal of the sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild, which is currently in development for Nintendo Switch.
Nintendo followed its presentation with a Nintendo Treehouse: Live segment that gave fans their first look at live gameplay of the new Pokémon games in development for Nintendo Switch. The games are scheduled to launch on 15th November. Nintendo Treehouse: Live, which provides closer looks at Nintendo Switch games featured at E3, will continue with daily programming through Thursday. Wednesday and Thursday’s livestreams will start at 18:00 CEST. For the first time, Thursday’s show will be dedicated entirely to indie games coming to Nintendo Switch.
Nintendo’s booth will give attendees their first hands-on time with Pokémon Sword, Pokémon Shield, Luigi’s Mansion 3 and The Legend of Zelda: Link’s Awakening.
To watch Nintendo Treehouse: Live, learn game details or see the most up-to-date information about Nintendo’s presence at E3 2019, keep an eye on Nintendo of Europe's E3 2019 website.