Pro Controller Motion Controls Are Not Responding Correctly or Cannot Be Calibrated
If a different component of the Pro Controller is not responding correctly, select the appropriate knowledge article such as buttons, control sticks, or the +Control Pad.
If the calibration fails or if the motion controls are not responding with any supported software, the Nintendo Switch Pro Controller will need to be repaired.