YO-KAI WATCH BLASTERS: Red Cat Corps
A free software update** is now available, which adds the Moon Rabbit Crew version to the title screen! This additional content boasts new missions, new areas to explore, new Yo-kai to befriend, and new Big Boss Yo-kai!
Assemble your own Blasters crew from over 400 fan-favourite Yo-kai – like Jibanyan, Komasan and some brand new additions – and fight your way through action-packed battles in YO-KAI WATCH BLASTERS: Red Cat Corps and YO-KAI WATCH BLASTERS: White Dog Squad for Nintendo 3DS family systems!
With Terror Time summoning evil Yo-kai and gargantuan Big Bosses causing mayhem, band together with your fellow Yo-kai to defend the weak and the innocent. Buff up your group, recruit new allies, and prevent the world from falling into chaos!
Operating out of your own headquarters – the Blasters House – build your team into a supreme fighting force. Grow your squad, level them up and equip them for the missions ahead. With over 400 Yo-kai to befriend, there’ll be no shortage of strategies to help you fight the good fight!
Form a team of four Yo-kai, each with their own unique abilities, get out on the beat and take down enemies in real-time brawls. With basic attacks, special Techniques and powerful Soultimate Moves at your disposal, battling baddies is an absolute blast!
Not a fan of going solo? Join up to three other players and play through the entire story locally* or online**! Combine your skills to create the ultimate Yo-kai fighting team, and trade with fellow Blasters to fill out your own roster of Yo-kai.
The Blasters House serves as your personal command centre, housing a variety of facilities that will help turn you and your Yo-kai into a top Blasters team. There are loads of ways to get fighting fit here – buff up your Yo-kai at the LvGym, kit out your squad at the Dimmy Shop or get some extra oomph in battle by transforming a Yo-kai into a stat boosting Soul Gem through the magic of Soulcery.
When the time comes to head out on a mission, either by yourself or as a squad of four, you’ll need to be ready for anything! Whether it’s defeating evil Yo-kai, saving folk in distress or gathering important items – a Blaster’s work is never done!
Should you want a change of pace from story missions, go out on a patrol to gather Oni Orbs and make new Yo-kai allies. Special side objectives can suddenly pop up when patrolling, so stay alert.
Completing missions will raise your Blasters Rank, unlocking more assignments for you and your squad to go on. You can even replay fights with Big Bosses – ideal for testing out new teams and strategies.
Located on the Roof of the Blasters House, the Crank-a-Kai machine returns for YO-KAI WATCH BLASTERS. Spend Oni Orbs, Coins and even Nintendo 3DS Play Coins to get goodies from this mystical capsule machine.
New Crank-a-Kai will become available as you rise through the ranks, but be mindful – each machine can only be used a certain number of times each day!