Dr. Kawashima’s Ambition
Now then, Dr. Kawashima… The training in this new title really is quite challenging! (laughs)
I do! (laughs) Sometimes the students show me up, and I don’t like that. As a doctor, I want to stay on top, and stay in control!
You want to be able to show them who’s boss – and be certain that you can win in a one-on-one confrontation!
(laughs) So while you do want Devilish Brain Training to make a contribution to society, it’s also for your own benefit!
Speaking of making a contribution to society, I want to recommend Devilish Brain Training to young people who are studying at the moment.
Exactly. Accordingly, it can be considered that using Devilish Brain Training to study for exams can contribute to improve your results. The greater the capacity of your working memory, the more information you’ve got ‘online’, so to speak, and the more accurate and precise your decisions become. I also recommend it for people in work, therefore, since they need to be able to make split-second decisions.
It was refreshing to hear you say that people should play this game for five minutes every day, but not to overdo it. You have discovered that this training may not necessarily be better the more you do it, haven’t you?
That’s right. I tested the training on some of my students. There was one student who wanted to improve their brain functions by training very intensively for a short period of time. They trained for about four to six hours every day.
Yes. There’s no way I could do it. But the students of The Kawashima Laboratory are hardy. They were also being paid part-time wages, which probably helped with motivation! (laughs)
After about five days, we measured the student’s brain activity. What amazed us was that the capacity of the cerebral cortex, which we had expected to increase, had actually decreased. The data showed their brain had actually slimmed down.