Finding The Right Dr. Kawashima
When you changed tack in terms of development, what kind of concrete changes did it lead to?
He congratulates you when you get the right answer, and when it looks like you’re ready to give in, he encourages you.
As we approached the midway point of the development process, we started to add more and more effects like that.
When Dr. Kawashima began appearing, I was fully absorbed in testing the game, but I found I couldn’t do the calculations!
Exactly! (laughs) I would be saying (gesturing as if waving someone away), “Be quiet, will you?” (laughs)
We had decided to give him a voice even when he still had a volcano on his head. Then we started thinking about what he should sound like and how he should look. At first, he was really scary, like a truly demonic teacher or P.E. instructor. We had Ito-san come up with his lines.
Yes. First, I thought of about four categories characterising the types of lines he should say and asked the staff to vote. The choices were “Very Strict,” “Somewhat Strict,” “Kind,” and “Very Sarcastic.”
“Somewhat Strict” got the most votes, so we proceeded with development along those lines, but later on, when we had some other people test it, they hated it.
They said he was too strict, and it felt like he was looking down on them. They didn’t like the feeling of him scolding them.
Sorry to interrupt, but I should inform our readers that we’re not talking about the real Dr. Kawashima’s personality, so please don’t get the wrong idea about him!