For Love of Hands-on Work
By the way, Maekawa-san, how has what you do changed from when you were a director now that you are a step removed as the producer?
Yes. But after the first game, I remember Izuno-san told me to stay out of the actual work. (laughs) But Kubota-san, as you directed, you were also hands-on in some areas for the second and third games.
I basically had Kubota-san do the rest. (laughs) So rather than be a director who focuses on what to do with the game content, I was involved as a producer who, including who works on what, thinks about how to bring the project to fruition.
I know exactly what you mean! (laughs) I was like that once, too. In the latter stages of development, I would happily correct the programming.
I’m also in a position to take a bird’s-eye view of the project, but I was originally a director, so I have a tendency to get involved with the hands-on work.
But as a result, the team’s overall strengths synced up and it turned out well, so I think the team had good balance.
I doubt those of you at AlphaDream always agreed with Nintendo’s opinions. What did you do in those cases?
We’d take it back and work it over. We could accept some parts, and then we’d hash out those parts we couldn’t accept face-to-face in a meeting.
Times like that were easy to address, because Kubota-san would clearly say, “This is weird.” But when we got mad at each other, we really got mad! (laughs)
When people who take something seriously have differing opinions, the air can get chilly in an instant!