Memorable Experiences
What was challenging about making the game for Nintendo 3DS, and what provided a sense of accomplishment?
As for something challenging, the first wall we hit was stereoscopic backgrounds. Until now, we could fudge the placement of things in 2D, but in stereoscopic vision, that doesn’t work.
You can’t just make things up. Until now, you had been making regular use of techniques for ‘fudging it’, but with stereoscopic 3D, they were all off limits.
That’s right. As for a sense of accomplishment, we made abundant use of the features of Nintendo 3DS, so I think it fell into place extremely well.
We especially used the gyro sensor9 a lot for the Bros. Attacks.9. Gyro sensor: A measuring device built into the Nintendo 3DS system that is used in attitude control to detect angle and rotation speed.
I’d like to ask each of you what your favourite attacks are during battles. Let’s start with Maekawa-san.
Luiginary Stack in the dream world – because I’m the one who thought of it! (laughs)
If you stack up a bunch of Luigis just right and then trample an enemy with them, it does a lot of damage.
I like the Luiginary Ball, also in the Dream world. A bunch of Luiginoids roll around in a ball. You roll the ball by using the gyro sensor, so I think it’s an attack well-suited to Nintendo 3DS. It’s a broad attack for taking out lots of enemies all at once, so it’s a convenient tool that comes in handy in the latter half as well.
Bomb Derby in the real world. Luigi tosses up bombs that Mario bats out one after the other. It feels really good to knock those out like bam!-bam!-bam! It’s in a minigame called the Mad Skillathon that you can play forever! (laughs)
Dropchopper in the real world. You use the gyro sensor, and it feels great as you fly deeper and deeper in. First, you link up Mario and Luigi and have them grab onto a propeller. It’s a little difficult, but in the end it’s exhilarating.
Finishing Bros. It’s a fairly dynamic attack, and in the end, Luigi flies into outer space! (laughs)