You’d been to the Louvre before, but always as a patron. You must have looked at it with very different eyes when you went there to investigate.
That’s true. We were given a special pass, and we went all around looking at all the inner systems from behind the scenes. We were able to go into the museum on a day when it was closed to the public, and wander around studying the insides. I took a ton of pictures with my Nintendo 3DS.
What I realised then was just how much fun it was to look at the 3D photos that I had taken. It made me think that museums weren’t just about the works inside them – the building and the atmosphere was also a lot of fun. We thought it would be fun to add some more value to the software – to make it like a souvenir of your trip to the museum, rather than just a museum guide.
Oh, so that’s why it’s also software that allows you to take home the museum experience.1818. Software that allows you to take home the museum experience: A packaged version of the downloadable software Nintendo 3DS Guide: Louvre is available for purchase only at the Louvre Museum gift shops.
That’s right. Of course, it also functions as a proper audio guide. We put in 3D photos of the interior viewable from all 360 degrees, 3D models of the statues viewable from any angle, high resolution photos, and also a tour feature, and it turned into a really enjoyable piece of software that’s just fun just to use. While there, I came across a sort of paradox: I was looking at a visual guide when you’re there in front of the real thing! (laughs)
But if it’s in high resolution, you can actually see tiny details of works like the Mona Lisa19 that you couldn’t really see in person.19. The Mona Lisa: An oil painting by Italian artist Leonardo Da Vinci.
True, you can’t actually get very close to the real Mona Lisa and can only see it from a certain distance. So in a way you can see it much closer than you can in person. The audio guide is quite in depth as well, right?
Well, they do say that you need at least a week to really see the Louvre. So it makes sense that there would be so much.
There are over 700 descriptions, and about 500 of those are pieces on exhibit in the museum. You can only see about 20 to 30 works on a single tour of the museum, so if you study beforehand with this software, and study again when you get home, you’ll really gain a deeper understanding.
While in the museum, the guide changes automatically based on where you are standing. With a conventional guide, you listen to a description by entering the corresponding number, but if you use this software, the guide automatically plays the right description corresponding to where you’re standing once you select the museum tour mode.
Oh, so that’s where the know-how from the location detection at Ikspiari came into play.