Development Started with Wii U
(Editor’s note: All video footage taken from the Japanese version of Nintendo Land. Final game fully localised in English.)
This time, I will ask about Nintendo Land that is going to be released simultaneously with Wii U. First, please introduce yourselves, mentioning what you worked on.
I’m Eguchi from the Software Development Department of the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). I was the producer of this game.
I’m Shimamura, also from EAD’s Software Development Department. Together with Yamashita-san, I was a director. I also worked on the Team Attraction called Metroid Blast.
I’m Yamashita from the Software Development Department in EAD. I was a director. I was also involved with Pikmin Adventure and in-game features relating to Miiverse1.1. Miiverse: A network service, integrated with Wii U at the system level, that allows people all over the world to connect through their Mii characters and more fully enjoy video games. People can interact by sharing their thoughts in the plazas of their favourite games and by posting handwritten illustrations and comments.
Shimamura-san and Yamashita-san, you haven’t directed as a duo since Wii Sports2 and Iwata Asks: Wii Sports Resort3. 2. Wii Sports: A sports game containing five individual games: Tennis, Golf, Bowling, Baseball and Boxing. It was released simultaneously with the Wii console in December 2006.3. Wii Sports Resort: A sports game released for Wii in July 2009. Players can enjoy playing 12 sports – including Wakeboarding, Power Cruising, Swordplay and Archery – on a tropical resort.
I’m Sakaguchi, from the Software Development Department in EAD. As art director, I worked on the overall visuals and creating the atmosphere.
All right, thank you. We actually began developing Nintendo Land at about the same time as Wii U, so parts of its development story overlap. Eguchi-san, what kind of requests did you first make to Shimamura-san and Yamashita-san?
As I remember it, completely separate from what kind of gaming console Wii U would be, our own team performed a number of experiments with regard to gameplay using both a small screen in your hands and the television screen.
That was back when we haven’t yet decided on a concrete concept for Wii U. We experimented with many things, and one of that was to see what would happen if we added another dedicated screen to a TV game console.
Yes. I did that, too. An experiment using the Wii Zapper4 controller was what inspired us to put a gyro sensor5 in the Nintendo 3DS system, which was in the final phases of development.4. Wii Zapper: An accessory for the Wii Remote that is shaped like a rifle. It is used as a set with the Wii Remote controller and Nunchuk.5. Gyro sensor: A device that detects angle and rotation speed. The term "gyro" refers to a "ring" or "rotation."
Yes. After development of Wii Sports Resort, Yamashita-san and I were thinking about something new that would draw upon the knowhow for Wii MotionPlus6. We tested gameplay that involved moving the Wii Zapper and having images from the Wii move in sync on a monitor in your hands. It was fairly well received…6. Wii MotionPlus: An accessory with a gyro sensor for connection to the Wii Remote controller. The Wii Remote Plus controller, which adds the functionality of Wii MotionPlus to the Wii Remote, is now on sale. The Wii Remote packaged with the Wii console has also been replaced by the Wii Remote Plus controller.