I am joined today by representatives from Ganbarion1, who were in charge of developing Pandora’s Tower2, along with the Nintendo staff who oversaw the project. Could I start by asking each of you to briefly introduce yourself? 1GANBARION Co., Ltd. is a game software developer based in Fukuoka in Japan. Chikako Yamakura is the representative director of the company. 2Pandora’s Tower is an action RPG released for Wii in Japan on 26th May 2011.
My name is Chikako Yamakura and I am the representative director of Ganbarion. I was the producer on this project, and had responsibility for planning, in addition to the game’s concept and scenario.
My name is Toru Haga, and I work at Ganbarion. I worked as a director for the duration of this project.
My name is Hirofumi Irie and I work at Ganbarion. I was the director for the initial pilot version of the game. When work began on the full version, I was responsible for effects. I worked again as a director during the final stages of the project.
My name is Takao Nakano and I work in the Software Planning and Development (SPD) department at Nintendo. I worked on this project as director for Nintendo. I worked alongside Ganbarion in determining the game’s features and the direction it would take. At the end of the project, I also took responsibility for playing the game a lot and making all sorts of complaints. (laughs)
My name is Yamagami, and I also work at SPD. I was the producer on this project.
Thank you all very much. Now, Nintendo’s relationship with Ganbarion dates back to when we made Jump Super Stars 3. Yamakura-san, could you tell me more about how that came about? 3Jump Super Stars was a fighting game released exclusively in Japan in August 2005 for Nintendo DS.
It was back in 2004, which is seven years ago now. Yamagami-san got in touch with me and said he wanted to meet me. I wondered at first why someone from SPD would want to see me.
In 2004, the Software Planning and Development department had only just been created. So I think that when Yamagami-san contacted Ganbarion, it was right after the department itself had got off the ground.
Oh, I didn’t know about that.. In any case, when we heard that someone from Nintendo was coming to call, we got rather excited. There were three of us who were going to attend the meeting: myself, Hoga, and Yoshida, who is one of our executives. Hoga and I went to meet our visitors wearing Mario and Zelda T-shirts! (laughs)
No, we were wearing them with pride! Yoshida was giving us some slightly dubious looks though. (laughs) Then about twenty minutes after the meeting got started, Yamagami-san said to us: ‘We’ve actually got this project, something we want to do with Jump4.
Yes, that’s right. 4‘Jump’ refers to the long-running magazine Weekly Shonen Jump, published by Shueisha, a Japanese publishing house with its headquarters in central Tokyo.