Now, I’d like you both to answer this question separately: One of the things I’m curious about is how you would recommend Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney, both to fans of the two series and to new players? What would your message to the two groups be?
Well, my message to fans of Professor Layton would be that they don’t have to worry – this is a title they can enjoy playing as though it were a new title in Professor Layton series. I think that by adding characters from Ace Attorney to the mix, we’re allowing the Professor’s playful nature to come to the fore, revealing new a new side of himself to the player.
A playful Professor Layton? I’m finding that quite difficult to imagine. (laughs)
I tossed around my ideas with Hino-san to sound out his opinion on how far I was allowed to go. And now, I can’t see Professor Layton as anything other than a playful character.
I suppose this is another example of how you made the most of Takumi-san’s creativity.
Also, I’d recommend this game to fans of Ace Attorney, because it’s Phoenix and Maya’s16 first outing in several years. Nothing’s changed in that time – they’ve been away, and now they’ve come back. I think players will feel that this title offers something new as well as something nostalgic, with plenty of familiar interaction between the characters to enjoy.16. Maya Fey: a spirit medium-in-training and Phoenix Wright’s assistant.
I think I can sum up my recommendation to those players by saying that Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney brings together two of the biggest series that are available on Nintendo’s handheld consoles. As such, people don’t really have a reason not to play this game!
It’s certainly a title that everyone can enjoy, and one which reveals the charms of both the series from which it originated.
If players were to give this game a try, find out that they like it and then go on to play the two original series as a result, I don’t think there’s anything that could make me happier, as a developer.
I think it’s just like Takumi-san has said. When it comes to fans of the Professor Layton series, I feel really confident that we’ve managed to fill this game with Layton’s uniquely enjoyable aspects, right down to the tiniest detail.
So you agree that this game can be played as the latest title in the Professor Layton series?