It must have been hard to debug, considering the waves of huge changes you made to the game.
That’s true. This may seem like an inside joke, but there’s a character based on Kamiya-san in the game.
When we were debugging at Mario Club17, we were really busy as new features would be added on, creating a lot more issues that had to be verified. So everyone was on edge. And that’s when this Wonder-Director would cause a bug.17. Mario Club: Mario Club Co., Ltd. debugs and tests Nintendo software which is under development.
The reports from Mario Club just said, “Wonder-Director’s attack made it crash.”
He’s a bit of a hidden character. If you play it enough, he’ll appear, but he can do something a bit unique, so he was something to watch out for during debug. Physically, he’s very unique looking as well, and his collision detection18 seems a bit different than other characters. 18. Collision detection: The area in which player and enemy characters can receive an attack.
They even made special movement for him, so he runs like a middle-aged guy. When the memory was already so full!
This game has a lot of fun characters, so I wanted to make it an amazingly different game, and I managed to make it happen.
That’s right. Just like with Wonder-Director, if you play enough, that character will appear as a hidden character. And “that character” has been re-designed to match the world of 101. I hope everyone will get a kick out of it.
I’m excited to see what that character will look like when translated into the world of this game.
Just like the original, the character will fight with guns, and that other trademark item has been changed into a mask as well. The character will also have its own Unite Morph.