To end this, I’d like all of you to give a message to the readers. We’ll start off with Yamagami-san.
I think that there’s an image of the games that PlatinumGames create as being a bit too hard. But since we did Nintendo tuning with it, even players who aren’t very good at action games will be able to enjoy this one. If anyone thinks that their games are too hard, you don’t have to worry about that here, so please pick up the game, and enjoy all the different Unite Morphs.
That’s right. We’ve also prepared a really hard mode that should probably be called ‘A challenge from Kamiya.’ How hard is it? Probably only Kamiya-san and the super debuggers from Mario Club are able to beat it.
It was so challenging, I asked Kamiya-san to help us out with the debugging process, but he said he couldn’t do it.
So as you can see, we’ve prepared all kinds of levels of difficulty, including a really tough one. We also have a feature that allows you to change the difficulty level for each stage if you decide it’s too hard or too easy. We’ve really made something that will be fun to play, so you can all rest assured.
So your message is, “Don’t be scared. But I’m not saying we made the game easy.” How about you, Matsushita-san?
PlatinumGames, especially Kamiya-san, are really about giving their all to entertain the players. There are a lot of different kinds of gameplay packed in. There’s even a level that features gameplay from a Nintendo game.
The game also has a multiplayer mode for up to five people. You can enjoy the game in a very different way with your friends and family, so if you buy the game, don’t forget to invite people over to play with you.
Yes, do try out multiplayer mode. Inaba-san, having seen the game’s development, what parts of Kamiya-san show through most in the game?
Hmm, good question… Well, it’s the same as always, actually. He does his self-centred thing and everyone just gets on board.
I feel like we were really able to pack in a lot of what Kamiya wanted in this game. We really felt strongly about getting The Wonderful 101 out there, and considering that the situation has been pretty unstable for a long time, I’m really proud that we were able to get to this point.