But I've got a feeling that there were still plenty of difficulties to come, weren’t there?
So you’re telling me that there were still plenty of trials and tribulations in store for both of you. (laughs) Okay, let's start with Ito-san. Tell me about the problems you ran into with regards to the electrical circuitry.
Okay. Well, there were a lot of things we had to contend with. For instance, when the gyro sensor’s casing absorbed moisture from the air, it would affect its sensitivity.
That’s right. It’s the same as when you deep fry food with a high water content and it bursts open. If even a little water gets into the casing, when it’s soldered, the sensor can split. In order to prevent that, you have to ensure that when it's being manufactured, it is in a completely dry environment. But even if you do that, it’s inevitable that when players use it, it will absorb some moisture. Even the epoxy resin will expand if it absorbs any moisture.
At the start we tried various ways of ensuring that moisture couldn’t get in, such as using a coating.
We made it absorb moisture right from the start, but in a controlled and efficient manner.
So if it's going to absorb moisture anyway, you might as well let it absorb it right from the start! (laughs)
There are ways to get plastic to absorb moisture so that it becomes stable. One of those ways is to boil it.
It actually takes an extremely long time to get the plastic to absorb the required quantity of moisture.
That’s why we needed to make it absorb the moisture in the shortest time possible.
I suppose it would have been a little odd to have had a row of pressure cookers on the assembly line.