In Sync
If we were making a regular game, we’d be struggling to come up with ideas right up to the very end, but with Street View, it was like we had lots of material from the very start.
I feel that a service that was used as a tool will, through the entertainment device that is Wii U, be reborn as something new. Then more people will take an interest, and there will be a possibility that the way we interact with maps will change.
Which will give rise to ways of using and enjoying Street View that we never imagined. Like hide-and-seek in London, golf in St. Andrews24 or launching yourself from Kennedy Space Center! (laughs) There’s a lot that could be done.24. St. Andrews: A place in Fife, Scotland, often referred to as “the home of golf”.
When we made the presentation and talked about it, we received all sorts of ideas right there on the spot. And we really want to do all of them! (laughs)
Ohashi-san, as you did work related to the UI, what did you think about all those interesting ideas popping up before your eyes one after the other?
I was pretty concentrated on it, so while people around me said, “You’re making something amazing,” I just kept plugging away at it minding my own business.
At the beginning of the project, when discussing it at the planning level, a lot of people weren’t convinced it would be interesting, but the moment you see it running, it grabs hold of you.
I totally understand. At Google, we have a saying: One demo is worth a hundred explanations.
(laughs) In other words, “Just show it to me!”, right? Especially when it comes to how something feels to use – no matter how interestingly you explain it, there’s no guarantee, so as to whether the team has strength or not, you have to see it running to decide. Some teams say they’ll fix things later, but a lot of times team that just puts things off until later is no good. (laughs)
When we present it, there are a certain number of places that we want to get right. We were able to take the demo to Google because we were confident about that. We didn’t plan to take things in steps at all, such as, “For now, let’s just talk tentatively.”
The way I see it, I knew before the presentation to Google that you could pull it off technologically, but not whether you could really pull it off as a service. Without Google empathising and cooperating with us, this project was impossible. But I get a strong feeling that the presentation suddenly gave us both a boost in the right direction.