What do you expect to happen when Wii Street U is released and delivered to people everywhere? Ohashi-san, would you answer that first?
Hmm… that’s difficult. (laughs) To be honest, I’m still knee-deep in my work, so I haven’t quite thought that far ahead.
If I think about that, as someone who made it, I would be happy if even people who have never used the service on the PC would, like earlier, really get excited using it together with others.
When this project began, to surreptitiously check my wife’s reaction, I used Google Maps to casually show her a photo of a place we once went to in Okinawa. When I did, she said, “Hey, when did you take that photo?” To most people, a scenic photograph is something you take yourself when you go somewhere, so I realised that most people still don’t know that you can easily see photos of anywhere in the world on the Internet. So I’m really looking forward to seeing what happens when the people of the world realise that with Wii Street U they can see such places anytime, and from anywhere, as if they are standing right there.
Now more than ever before, anyone will be able to easily access the world’s largest database of scenic photographs.
That’s right. Rather than video-on-demand26, it’s scenes-on-demand! Through Wii U, the immersive aspect ramps up, so it’s sure to become something unique like nothing ever before.26. Video-on-demand (VOD): A type of service that streams video content over the Internet for users to watch whenever they want.
Until now, Street View has been something that you used alone, so I’m incredibly interested in how family members and friends will react when looking at it on a big television in their living room. And another big thing is if you use Miiverse27, you can introduce your favourite places to other people who aren’t there.27. Miiverse: A network service, integrated with Wii U at the system level, that allows people all over the world to connect through their Mii characters and more fully enjoy video games. People can interact by sharing their thoughts in the communities of their favourite games and by posting handwritten illustrations and comments.
All right. Street View’s photos are nothing more than image data, so they themselves don’t hold any meaning. But the feelings of the people who look at them and the background of that place give rise to all kinds of value.
That value resides with the people looking at them, so it isn’t in the database.
Right. Photos are just there. Over the course of about six months, all the photos on Street View are viewed at least once. What that means is there’s a special spot for every person around the world.