30th September, 2016 – Relive past glories and enjoy a historic era of gaming when the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System launches in South Africa on 11th November. Nintendo veterans and newcomers alike can enjoy the classics of yesteryear with all-new features, such as multiple save points and new high-definition visual modes.
There are even more ways to enjoy beloved classics such as Donkey Kong, Metroid, The Legend of Zelda, and Super Mario Bros. 3 with the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System. Thanks to the inclusion of four suspend points for each title, the fear of losing passwords and game progress is now a thing of the past. Suspend points also allow multiple players to save their game progress, or provide solo players with the luxury of saving at various points of their playthrough, be it partway through a level or right before a tricky boss battle.
Each title for the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System is displayed at a smooth 60Hz via the included HDMI cable and can be enjoyed in one of three visual modes. Players can display the action in the 4:3 aspect ratio used by the original NES console, emulate the retro look of a CRT TV with scanlines in the CRT filter visual mode, or use Pixel Perfect mode where every pixel is a correct square on the television.
Players can take a trip back in time and see these features in action in the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System - A Blast from the Past trailer, premiering today.
If you want to learn more, visit our official Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System website, featuring a retro-cool look and animated sprites from classic Nintendo games like Balloon Fight. Learn about the games that are included, as well as the contents of the box, supported accessories and more!
Play games from yesteryear like never before, with multiple save points and new visual modes for each title, when the Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment system launches in South Africa on 11th November.