CI_SNES_SuperMarioWorld_Devs.jpg
This series of interviews was done to commemorate the release of Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System. My topic for this fifth interview is Super Mario World and Super Mario World 2: Yoshi's Island.
Super Mario World was a launch title for Super NES, and it marked the first appearance of Yoshi. Super Mario World 2: Yoshi’s Island, which was released four years later, was the memorable first game that starred Yoshi as the main character. For that reason, I will be talking today with Takashi Tezuka, Shigefumi Hino and Hisashi Nogami with a focus on Yoshi.
Nogami-san, you’ve been involved with Animal Crossing1 and Splatoon.2 Super Mario World is one of the games we’re discussing today, but you hadn’t yet joined the company when it came out.
1. Animal Crossing: The first game in this series of community-simulation games was originally released in Japan for the Nintendo 64 system in April 2001. A total of six games have been released in the series, including instalments for Wii and Nintendo 3DS family systems.
2. Splatoon: The first game in this series of shooting games was released for Wii U in May 2015, and a second game was released for Nintendo Switch in July 2017.
You encountered Super Mario World as just a player. Later, I’ll ask you what you thought about it.
3. Pikmin: The first game in this series of puzzle-strategy games was originally released in Japan for Nintendo GameCube in October 2001. The latest game, Hey! PIKMIN, was released for Nintendo 3DS in July 2017.
That’s right. I’ve been involved with the series from the first game, through Pikmin 3 for Wii U. Later, for development of Super Mario Maker4, I was involved with implementing art I had done for Super Mario World.
4. Super Mario Maker: This game was released for Wii U in September 2015. Players can enjoy making Super Mario courses and playing courses that others have made. Super Mario Maker for Nintendo 3DS was released in December 2016.
In other words, pixel art that you had done a long time ago returned in Super Mario Maker.
Yes. I had done that art about 26 years ago, so it really brought back memories.
It was my second year at the company, and it was the first game I worked on that went out into the world.