In Mario's veelgeprezen debuut op de Game Boy neemt 's werelds beroemdste loodgieter je mee naar een nieuwe wereld, Sarasaland, waar het kwade ruimtemonster Tatanga het volk heeft gehypnotiseerd en de lieftallige prinses Daisy heeft ontvoerd!
Hoewel het spel met de geliefde mix van de bekende besturing en power-ups op het eerste gezicht vertrouwd aanvoelt, introduceert Super Mario Land twee unieke voertuigen. Verken de wereld met Mario aan het roer van het nieuwe Sky Pop-vliegtuig en de Marine Pop-onderzeeër!
Je zult op het land, in zee en in de lucht al je vaardigheden nodig hebben om de uitdagingen in de vier verschillende koninkrijken van Sarasaland te doorstaan. Ga op pad en versla de gemene Tatanga om prinses Daisy te redden!